Bu Blogda Ara

2 Şubat 2016 Salı

Armutlu Turta


Yıllar önce Burada bahsetmiştim,blog yazarı arkadaşlarımla Eks Mutfak akademisi önderliğinde bir yemek kitabı çıkarmıştık.Her blog yazarı üç tarif ile kitapta yer almıştı.Bende o blog yazarlarından biriydim,o dönemde blogumu açalı çok olmamıştı dolayısı ile benim için çok heyecan verici bir deneyimdi. 



Blogumda olmayan bir tarif olsun istemiştim kitapta ve öyle de yaptım,blogda olmayan yeni tarifler hazırlamıştım. Bloga da hemen eklemek istemedim,bir süre sonra nasılsa eklerim dedim ama arayı farkında olmadan bayağı bir açmışım.Geçtiğimiz günlerde misafirlerime yaptım armutlu turtamı fırsat bu fırsat bir kaç poz alıp bloga ekleyeyim dedim.Kısmet bugüneymiş demek ki,ufak tefek değişiklikleri saymazsak hamuru benim temel turta hamurum çok da leziz bir hamurdur,bol fındık ve armutla birleşince ayrı bir lezzetli oldu.Çay sofralarınızda,misafirlerinize gönül rahatlığı ile ikram edebileceğiniz enfes bir lezzet,mutlaka deneyin derim.

Diğer Turta ve Tart tariflerime Buradan ulaşabilirsiniz.


8-12 kişilik
MALZEMELER
Hamuru için:
125 gr. tereyağ (oda sıcaklığında,yumuşak)
1 adet yumurta
4 yemek kaşığı pirinç unu
2 küçük çay bardağı toz şeker
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
yarım limon kabuğu rendesi
2 yemek kaşığı yoğurt
2,5-3 su bardağı un
üzeri için:
2-3 adet orta boy armut
2 yemek kaşığı toz şeker
1 tatlı kaşığı tarçın
fındık kırığı



HAZIRLANIŞI

Un hariç hamur malzemelerini derin bir yoğurma kabına alın karıştırın.Ardından elenmiş unu yavaş yavaş karışıma dökerek yoğurun.Hamur ele yapışmayan yumuşak bir kıvam alınca artık un katmayın.Hamurdan limon büyüklüğünde bir parça ayırıp derin dondurucuya kaldırın.Kalan hamuru yağlanmış bir turta kalıbına (tercihen altı çıkan iki parça olan turta kalıbı olsun) veya uygun yuvarlak bir tepsiye eşit bir şekilde yerleştirin.Üzerine çatalla delikler açın.
Üzeri için yıkayıp kabuğunu soyduğunuz armutları ne çok ince ne de çok kalın olmayacak şekilde dilimleyip hamurun üzerine dizin.Armutların üzerine karıştırdığınız toz şeker ve tarçın karışımını,onun üstüne de fındık kırıklarını serpin,Son olarak Tartın ortasına bir pasta tabağı yerleştirin,derin dondurucuda ki hamuru tabağın kenarlarında ki boşluğa bekletmeden rendeleyin.
Hazır olan turtayı önceden ısıtılmış 170-180 dereceli fırında altı üstü pembeleşene,armutlar yumuşayana kadar kadar pişirin.
Piştikten sonra fırından çıkarın.,dilimleyerek soğuk olarak servis edin.
Afiyet olsun...


Twitter :    Reyhan Ksc
instagram :  reyhanksc
      
facebook:   anne eli gibi
  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

değerli yorumlarınız için teşekkürler...

blog sahibi değilseniz, alttaki adı/url yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.
yorumunuz olumsuz bile olsa mutlaka yayınlanacaktır ve cevapsız kalmayacaktır,ancak hakaret içeren yorumlar kesinlikle yayınlanmayacak dolasıyla yanıtsız kalacaktır.Bilginize !!!
sevgiler..